תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מדריך שימושי לתכנון תאורה לבית

עיצוב הבית אינו שלם ללא תאורה מתאימה. התאורה אינה רק מרכיב הכרחי החשוב להתנהלותנו בבית, היא גם אמצעי מופלא המאפשר לנו לשלוט על האווירה ולשוות למבנה תחושה ביתית וחמימה.
פוסט-תאורת-פנים

המבחר הרב של גופי התאורה יוצר סגנונות עיצוב מגוונים, המאפשרים התאמה מרבית לצרכים ולרצונות של בני הבית. כדי להשיג את האפקט המתבקש, ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים לבחירת תאורה לבית, אשר יעזרו לכם לבחור את התאורה המושלמת עבורכם.

לכל חדר ייחוד משלו

דבר שחשוב לקחת בחשבון בעת בחירת התאורה לבית הוא השוני בין החדרים. לא מומלץ לבחור בתאורה אחידה לכל חדרי הבית, אלא להתאים לכל חלל את גופי התאורה האידיאליים לצורתו ולאופי השימוש בו. נושאים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת התאורה הם גודל וצורת החדר, מידת התאורה הטבעית הקיימת בחלל ושימוש החדר – מטבח, חדר עבודה, חדר שינה וכו'. תכנון מתאים מראש יכול לסייע לכם בהשגת תאורה פונקציונלית ושימושית במיוחד.

משלבים בין גופי תאורה שונים בחללים השונים בבית

כפי שהחדרים שונים זה מזה באופיים, כך גם בתוך החדרים מומלץ לבחור בגופי תאורה מגוונים לצרכים שונים. כך למשל, בסלון בוודאי תרצו להציב גוף תאורה דומיננטי ומרשים עם נורות בטמפרטורה חמה, שיעמוד במרכז החדר.

אולם, אין משמעות הדבר שיש להסתפק בתאורה זו בלבד, כדאי לשלב אמצעי תאורה נוספים אשר יוכלו להדגיש אלמנטים מיוחדים בחדר. למשל הארת מדפים או חפצים אומנותיים בעזרת ספוטים או תאורה נסתרת שיעניקו לחלל נופך אינטימי וחמים. כך תוכלו להבטיח שכל הפרטים החשובים בחדר זוכים לתשומת הלב המתאימה.

המטבח, בדומה לסלון, זקוק גם הוא לגוף תאורה עיקרי, שייתלה במרכז התקרה, אך רצוי כאן להשתמש בתאורה עוצמתית ופונקציונלית בטמפרטורה קרה, שתסייע לעבוד בצורה יעילה בחדר הכל כך חשוב הזה. כדאי לשלב פרופילי לד שישולבו בארונות או מעל דלפק העבודה. 

בפינת האוכל, סביבה מתאספים בני המשפחה לארוחות משותפות, חשוב למקם גוף תאורה בדיוק מעל שולחן האוכל ובגובה נמוך – כ-80 סנטימטרים מעל פני השולחן. במקרה ונקודת החשמל לא מוקמה במקום הנכון, ניתן ורצוי למשוך קו חשמל אל מעל השולח (או להשתמש בגוף דקורטיבי עם כבל ארוך ולשלב מספר גופי תאורה), והקפדה על כך תאפשר תאורה טובה ואינטימי שתוסיף לאווירה.

מרטל-כתר-הדמיה

חדר השינה, הפינה החמה של הבית, מבקש להיות מואר באור רך ונעים, בטמפרטורה חמה. כאן אפשר להשקיע בגוף תאורה מרכזי עומד או תלוי במקרה וחדר השינה משמש גם להלבשה, עבודה או מטרות אחרות, אך במידה והשימוש העיקרי בחדר הוא שינה, אפשר להסתפק בשני גופי תאורה קטנים התלויים לצידי המיטה או מונחים על השידות. במקרה ואתם אוהבים לקרוא במיטה, כדאי להשקיע בגופי תאורה מתכווננים שיקלו על העיניים.

חוסכים, אבל לא בבטיחות  

מומלץ לבחור בגופי תאורה אשר מתאימים לנורות חסכוניות, כאלו שמצליחות לשרוד לאורך זמן ואינן צורכות חשמל רב. דוגמא לנורות כאלו הן נורות מסוג לד, אשר לא רק מתאפיינות בחסכוניות מרשימה, אלא גם בתחזוקה נמוכה. דרך אחרת לחסוך בחשמל היא באמצעות דימר, אשר מאפשר לשלוט בכמות האור המופצת מהנורה בכל עת. נושא בו דווקא לא כדאי לחסוך הוא הבטיחות. יש להקפיד על בחירת גופי תאורה העומדים בתקנים, במיוחד במקומות בהם נדרשת זהירות מיוחדת, כמו חדר הרחצה, וכמובן חדר הילדים.

צילום שירי גרופר לוי

צריכים עזרה בעיצוב התאורה לבית?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים